Nic Nie Jest Potem

Mindfulness & Gestalt. Trening uważności i rozwiązywania konfliktów wewnętrznych „Zanim zatrudnisz terapeutę”

Najbliższy kurs Mindfulness & Gestalt rozpocznie się 17.09.2020 r.

„Przyjmując swoje światło, przyjmując swój cień”

Zapraszam do udziału w treningu, który powstał z wieloletniego doświadczenia w terapii Gestalt i fascynacji uważnością. Proponuję 12 tygodni regularnych spotkań – w każdy czwartek w godz.18.00 – 20.00. Najpierw stosując pełen program 8tyg kursu Mindfulness wdrożymy do życia medytację, rozwiniemy uważność i życzliwość. Następnie bazując na tym, nauczymy się namierzać w sobie przyczyny braku satysfakcji w różnych obszarach i rozwiązywać stojące za nimi konflikty wewnętrzne.

Dla kogo? Dla ciebie, jeżeli choć niektóre z poniższych tematów dotyczą twojego życia:

  • trudno ci podejmować decyzje
  • masz mało energii życiowej
  • szczerze siebie nie lubisz lub niektórych swoich części, nie jesteś z siebie zadowolony – znasz aż za dobrze swojego krytyka wewnętrznego
  • jesteś mało pewny siebie, czasem wręcz paraliżuje cię lęk
  • nie wiesz, o co ci chodzi – czego naprawdę chcesz od życia i od innych
  • dążysz do celu i jednocześnie masz wrażenie, że sam bojkotujesz własne działanie
  • rozpoznajesz u siebie prokrastynację lub masz problem z kończeniem czynności
  • doświadczasz poczucia winy, gdy próbujesz o siebie zadbać
  • trudno ci żyć z ludźmi
  • pędzisz przez życie, trudno ci się zatrzymać, masz gonitwę myśli
  • a może właśnie fascynuje cię życie i chcesz zgłębiać jego tajemnice
  • chcesz rozpocząć medytować i nie wiesz, od czego zacząć
  • chcesz doświadczać życia, poczuć jego smak i wysłać wreszcie autopilota na wakacje

Kurs jest prowadzony jako trening – oznacza to, że nie tylko uczymy się nowego, ale i praktykujemy, również w domu pomiędzy sesjami. Każdy uczestnik dostanie nagrania praktyk i instrukcje, kiedy które wykonywać oraz podręcznik podzielony na rozdziały, rozszerzający treść poznaną na sesji. Jeżeli chcesz w pełni skorzystać z treningu uważności, zarezerwuj wolny czas, abyś mógł być obecny na każdym spotkaniu, łącznie z dniem uważności w sobotę po szóstej sesji oraz około pół godziny każdego dnia na medytację.

Korzyści dla uczestnika:

  • poznasz tajniki medytacji
  • wyrobisz w sobie nawyk medytowania
  • rozpoczniesz przygodę związaną z rozwojem świadomości
  • rozwiniesz uważność, współczucie, życzliwość, akceptację
  • obniżysz tendencje do osądzania siebie i innych, izolacji
  • zdobędziesz strategie radzenia sobie ze stresem
  • wzmocnisz zdrowie i odporność psychiczną
  • zaczniesz dostrzegać i doceniać dobre strony życia
  • twoja odpowiedź na sytuację będzie mniej gwałtowna i bardziej świadoma
  • nawiążesz intymny kontakt z twoim ciałem i twoim oddechem
  • przekonasz się, jak fascynującą, wielobarwną osobą jesteś
  • nauczysz się zarządzać energią
  • nauczysz się rozpoznawać konflikty wewnętrzne i rozwiązywać je

Poznać siebie, zobaczyć, jak działa nasz umysł i wreszcie zaprzyjaźnić się ze sobą. Czy to możliwe? Tak, wiem, co mówię – doświadczyłam tego. I obserwowałam, jak doświadczają tego moi kursanci. Jak wzrasta ich uważność, życzliwość wobec siebie i innych, akceptacja. Natomiast znacząco maleje skłonność do potępiania siebie i innych oraz poczucie izolacji społecznej. Skąd to wiem tak dokładnie? Na początku i na końcu kursu wykonujemy kwestionariusz badający w/w cechy. Nowością jest obszar pracy z konfliktami wewnętrznymi.

Program kursu:

Tydzień 1 – Zaczynamy tu, gdzie jesteśmy. Natura umysłu.
Tydzień 2 – Ciało jako miejsce obecności
Tydzień 3 – Wprowadzenie oparcia dla uważności
Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
Tydzień 5 – Badanie nurtu podświadomości
Tydzień 6 – Postawa obserwatora
Tydzień 7 – Samoakceptacja
Tydzień 8 – JA czyli kto? Model wieloaspektowości osobowości
Tydzień 9 – Spotkanie z aspektem
Tydzień 10 – Domknięcie niezakończonych spraw
Tydzień 11 – Dialog dwóch aspektów
Tydzień12 – Życie oparte na uważności

W sobotę w połowie kursu spotkamy się na Dniu Uważności. Będziemy praktykować oraz spędzać czas  w skupieniu i w ciszy przez sześć godzin od 10.00 do 16.00.

Uwaga: Kurs nie zastąpi terapii. Nie jest polecany osobom w ostrym kryzysie. Jeżeli korzystasz z pomocy terapeuty lub psychiatry, skonsultuj z nimi, czy to dobry moment na rozpoczęcie treningu uważności. Nie decyduj sam o przerwaniu terapii lub odstawieniu leków.

Gdy tylko poznałam Mindfulness, uderzyło mnie, jak jest zbieżne z zasadami Gestalt i jak – praktykowane regularnie – ma moc przemiany życia w bardziej satysfakcjonujące. Jaką daje możliwość rozwoju świadomości. Mam zaufanie do procesu odkrywania siebie krokami dokładnie takimi, na jakie jesteśmy gotowi. Uzupełniłam oryginalny kurs MBLC – Mindfulness Based Living Course stworzony przez Mindfulness Association – o część autorską: program pracy z aspektami JA opierając się na tym, co przynosi wymierne korzyści w pracy terapeutycznej. Z radością poprowadzę dla Was MINDFULNESS & GESTALT

Można już się zapisać. Ilość miejsc ograniczona – mała grupa. Piszcie nicniejestpotem@gmail.com

Kurs MBLC

Zapraszam na 8 – tygodniowy kurs medytacji i uważnego życia MBLC: Trening Uważności „Żyjąc z uwagą”

Będziemy spotykać się w czwartki w godz. 18.00 – 20.00
Najbliższy kurs MBLC rozpocznie się 10.09.2020 r.

Podczas kursu poznamy:

  • podstawy praktyki świeckiej medytacji uważności co właściwie robić, gdy siadamy na poduszce lub krześle
  • jak uspokoić umysł
  • jak wzmacniać nieangażowanie się w myśli i emocje
  • sposoby pracy z krytykiem wewnętrznym
  • jak rozwijać życzliwość do innych i do samego siebie
  • jak radzić sobie ze stresem

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM TRENINGU:

Tydzień 1 – Zaczynamy gdzie jesteśmy. Natura umysłu.
Tydzień 2 – Ciało jako miejsce obecności
Tydzień 3 – Wprowadzenie oparcia dla uważności
Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
Tydzień 5 – Badanie nurtu podświadomości
Tydzień 6 – Postawa obserwatora
Tydzień 7 – Samoakceptacja
Tydzień 8 – Życie oparte na uważności

Po szóstym spotkaniu zapraszam na DZIEŃ UWAŻNOŚCI – SOBOTA godz 10.00 16.00

Mindfulness Based Living Course (tytuł oryginalny) został opracowany przez Mindfulness Association i jest prowadzony pod superwizją w/w.
Uczestnicy treningu otrzymają podręcznik oraz materiały i nagrania po każdej sesji
Trening uważności nie jest programem terapeutycznym, nie jest polecany osobom w ostrym kryzysie .

Koszt treningu 800 zł/os. za cały trening

Gwarancją rezerwacji uczestnictwa jest zgłoszenie mailowe oraz wpłata zaliczki 200 zł. Jeżeli koszt treningu jest jedyną przeszkodą, daj znać.

Opinie uczestników:

(…) Warto wziąć udział dla świadomości przeżywania i doświadczania życia wokół oraz w środku nas. czuję, że zyskałem wiele w przyjaźni ze sobą samym – Paweł

Kurs uważności stał  się dla mnie doświadczeniem jedynym w swoim rodzaju, całkowicie różnym od moich oczekiwań. Był odkryciem zapomnianych części własnego ja. Powrotem do siebie. Praktyka codzienna jest nadał dla mnie niesamowitym, wciągającym poznawaniem siebie i zdobywaniem siły, aby siebie akceptować i po prostu być – Kaśka

Praktyka i kurs Mindfulness pomogły mi w kontakcie ze sobą, oddechem, a przede wszystkim z ciałem. Zauważenie świata wokół i bliskich. Zauważenie różnych niewygód i trudnych emocji. Otrzymałam dużo wsparcia, ciepła. (…) – Magda

Kurs Mindfulness jest jednym z najważniejszych doświadczeń tego roku. Sprawił, że poczułam pełnię, osiągnęłam głębsze samozrozumienie. Odzyskałam czas i uważność swego życia.(…) Z pewnością praktyka Mindfulness zostanie w moim życiu. Kto wie, co jeszcze otworzy przede mną… Dziękuję – Paulina

To co najważniejsze dla mnie to życzliwa obecność, uważność na siebie samą, akceptacja siebie, wszystkich emocji. Jestem jaka jestem. Wzrost współczucia dla siebie. Czuję, żyję, nic nie muszę. Po prostu jestem. (…) – Marzena